Podstawy naprawy pomp hydraulicznych

10 czerwca, 2022 by Brak komentarzy

Istnieje wiele różnych powodów, dla których pompy hydrauliczne mogą wymagać naprawy. Problemy wstępne mogą być prekursorem poważnych problemów. Oprócz wyżej wymienionych przyczyn, nieczyste środowisko pracy może prowadzić do zatkania wlotu i wielu innych problemów. Wykorzystując zawory i filtry oczyszczające, możesz rozwiązać bieżące problemy, jednocześnie zmniejszając prawdopodobieństwo przyszłych awarii. Podczas wykonywania konserwacji pompy należy sprawdzić poziomy płynów i odnotować zmiany w dźwięku. https://komatsu-czesci.pl

Kawitacja
Pierwszym krokiem w naprawie kawitacji pompy hydraulicznej jest sprawdzenie filtra oleju. Każdy układ hydrauliczny powinien mieć filtr oleju hydraulicznego. Filtr powrotny powinien być zainstalowany na linii powrotnej siłownika jak najbliżej zbiornika. Filtr będzie zawierał kilka elementów, które należy regularnie wymieniać. Jeśli zostaną znalezione metalowe zanieczyszczenia, może to wskazywać na kawitację. W takim przypadku przepłukanie systemu może pomóc w rozwiązaniu problemu. Jeśli ten krok nie zadziała, pompę można wyjąć i sprawdzić pod kątem większych uszkodzeń.

Drugim krokiem jest zdiagnozowanie źródła kawitacji. Trudno jest wskazać dokładną przyczynę kawitacji ze względu na charakter problemu. Może to być również wynikiem nadciśnienia. Nadciśnienie pompy hydraulicznej może poważnie uszkodzić system. Ponieważ głównym zadaniem pompy hydraulicznej jest przemieszczanie cieczy, kawitacja jest wynikiem działania gazu lub rozpuszczonego gazu. Wystąpienie kawitacji spowoduje uszkodzenie całego układu hydraulicznego. https://serwis-hydro-sauer.pl/pompy-danfoss-numery-katalogowe/

Napowietrzanie
Istnieje kilka powodów, dla których pompy hydrauliczne mogą wymagać napowietrzenia. Należą do nich fakt, że płyn hydrauliczny zawiera 9 procent powietrza. Gdy płyn hydrauliczny nie ma wystarczającej ilości oleju do napełnienia pompy, tworzą się wolne pęcherzyki powietrza, które przemieszczają się przez pompę. Pęcherzyki te powodują uszkodzenia tłoków, tarcz sterujących, kół zębatych i łopatek. To samo dzieje się, gdy występuje nadmierne podciśnienie w przewodzie ssącym. Na szczęście istnieje kilka sposobów zapobiegania napowietrzaniu.

Aby zapobiec napowietrzaniu, pompa powinna pracować cicho. Jeśli zaczyna wydawać dziwne dźwięki, może to wskazywać na napowietrzenie lub kawitację. Takie warunki mogą poważnie uszkodzić układ hydrauliczny. Kawitacja jest spowodowana przez powietrze, które dostaje się do płynu hydraulicznego przez nieszczelności w uszczelkach pompy. Sprawia, że ​​pompa pracuje głośniej niż kawitacja, a hałas jest podobny do spadającej puszki z kulkami.

Zużyta/uszkodzona pompa
Zużyta/uszkodzona pompa hydrauliczna może powodować poważne problemy. Istnieje kilka oznak, na które należy zwrócić uwagę, aby określić, czy pompa jest uszkodzona lub zużyta. Jeśli ciśnienie nie rośnie podczas obracania pompy lub jeśli prędkość jest niska, istnieją inne powody, dla których pompa może być zła. Kilka różnych rodzajów problemów może powodować zatarcie pompy, dlatego ważne jest, aby wiedzieć, co je powoduje.

Jeśli problem ma swoje źródło w pompie, prawdopodobnie powtórzy się. Inną możliwą przyczyną jest źle ustawiony lub zgięty pręt. Jeśli te elementy nie zostaną naprawione, zanieczyszczenia mogą dostać się do systemu przez nieszczelności lub otwarte porty. Inną częstą przyczyną awarii pompy jest zanieczyszczenie. Niezaznaczony problem może spowodować zniszczenie pompy. Zapobieganie zanieczyszczeniom jest kluczem do uniknięcia kosztownych napraw lub wymiany.

Pompy tłokowe
Podczas naprawy pompy tłokowej należy wziąć pod uwagę kilka czynników, w tym jej wewnętrzne mechanizmy. Płyn o niższej lepkości może powodować nadmiar ciepła w pompie, powodując pogorszenie stanu płynu. Niewystarczający poziom płynu i olej o niskiej lepkości mogą spowodować awarię pompy i spowodować głośną i nieefektywną pracę. Ponadto zużyte części wewnętrzne mogą skutkować mniej wydajną pompą.

Pompa odśrodkowa uruchamia się momentem obrotowym przyłożonym do wału głównego, który porusza lufą. Jarzmo i ślizgacze są połączone ze sobą za pomocą jarzma lufy. Jarzmo jest zamocowane w środku i może obracać się tylko wokół osi prostopadłej do wału głównego. Gdy tłoki poruszają się ruchem posuwisto-zwrotnym w cylindrze, są one połączone tłokami z korbowodem o stałej długości. Gdy jarzmo i główny wał obracają się, olej może dostać się do jarzma.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.